Och glöm inte att den här maträtten är tillagad med kärlek

Den som käkat mest grillkorv när han dör vinner...
-----
image343
Grillkorv i stekpanna
Nu kanske folk i stugorna tror att vilken nisse som helst
kan tillaga grillkorv i stekpanna bara sådär...
Men nä lodisar...
starta spis på 6, efter en minut vrid ner till 4:an
 vänta tills smöret är riktigt gyllenbrunt
lägg i korv
stek tills ytan är helt brun & fin...
skaka stekpanna  mellanåt för önskad gyllenbrunhet...
När korven då är klar gör många glada amatörer felet att slänga på
senap direkt.. men vad händer då? jo den rinner av airhead...
vänta i cirka en minut & lägg sedan på två strängar senap ( alltid två ) & en sträng
ketchup ( Alltid en )för bästa resultat...
----
image342
----
Här ovan ser vi facit...
Colan serverar man naturligtvis i gamla
syltburkar på sedvanligt 'old-school' vis...

'' Det som hände sedan är förfärligt...
skulle bara ta ett kort på min skapelse, så droppade jag mobilen
rätt över korven ...
senap fulla usb-ingången & över hela skiten...
Fyfan vad vansinnig jag var på mig själv...
Looser!
fick suga ur senap ur mobilen
med mun & sedan köra hårtork...
först svarade inte usbn, jag var förlorad....
Efter ca 7 min gav gud mig förlåtelse
och gav mig kontakt igen ...
Thanx lord.... ''



Kommentarer
Postat av: Linnea

Jag börjar så smått imponeras av dina mästerliga kunskaper i köket Pär. :) DU har kanske valt fel yrke Pär, du kanske skulle ha blivit kock istället.. ;)

Postat av: Emmelie

Följde ditt recept på korv med bröd med måste erkänna att mitt är bättre. Fick mig dock ett gott skratt utav synen när du suger ut senapen ur mobilen!

2007-12-17 @ 09:52:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback