Farout - Way back

Söndag hemma på morsans gata!
Efter att avslutat en Räv1:a med grabbarna
 & sett united tappa två dyrbara pinnar på Riverside
så stack jag och brorsan hem till vallstaby
 för lite käk med morsan...
Kollade in massa fotoalbum från när man var
liten lort & jag försökte så gott det gick att
fota av några av dem...
------------------------------------
       
---
Här var det jag & brorsan som hjälpte farsgubben att
bygga altan, en hygligt fet bild på brorsan som
verkligen tog i medan jag mera softade mig
igenom arbetet - Dessutom naken!
Till höger - Kanske det lyckligaste stunden
i min barndom... När man fick åka
traktor med morfar...
Pga min taskiga kamera så ser man inte riktigt
mitt enorma nöjdöga - Men tro mig, det finns där...
---

   
     
   
----
Det var ploj i badkaret alltså...
Ett extra + för mina gröna galon - Lätt att va ball då! Tack morsan!
---
       
     
     
---
Syrran hade ett finger med i mycket...
Fast så var det ju också hon som hade dem
 magiskt coola brillorna!
Här ser vi några stillbilder tagna ur pjäsen "den vilda babyn"
Regi - Lina Lindh
Brorsan fick huvudroll ( vild baby ) & jag fick nån sunkig biroll...
skapligt vild frilla på brorsan...
Vidare har vi orkestern...
Regi - Lina Lindh
Brorsan på Trummor, Jag på Hm... Alla på trumma!
Halvsnabba röda lånkisar på mej där...
Också såklart en bild på mig i klänning...
Syrran med ett jätte nöjdöga!
Bilmattan kommer man ju ihåg som en riktig favo
leksak - här med bilarna prydligt uppställda!
På första bilden är det brorsan som efter
att satt sig ( inte helt smart ) mitt i ett jordgetingbo
fick ett riktigt saltigt nylle...
Ett ganska läskigt minne - stackarn fick över 20 stick
& såg ut som en av snubbarna i Hills have eyes!
Tog även med en bild på farsan som var en riktig
stekare på den tiden! + För min nalle....
Och Maja, Ingen kan vara lyckligare i ett uppochnervänt bord...
:D
---
     
     
   
---
En snygg highfive av mig & Lina på bron...
Några stekiga bilder på mig vid matbordet,
morsan berättar alltid att jag fick käka
ensam... undrar varför?
& att det tydligen var jag som var "Nappbarnet"
i familjen - Ah säkert!!!
Kan man annat än att mobba sönder
farsan för hans enormt mysiga 80-tals frilla!
Den bilden när farsan svingar mig är ganska
sweet...
Fast den finsate var den tredje från slutet...
synd att bilden var så svår att få någon
skärpa på... Då hade man riktigt sett
hur sjukt söt min lille bror var med sin
smått legendarisk blåa tyghund...
Själv stog man bara helt världsvant, med
händerna i hängslerna
lite på sidan & surade...
---
 Jag älskar min familj mer än något annat...
Min uppväxt är den allra allra bästa...
---

Den som inte har gula hängselbyxor är sämst!
Farout .........








Kommentarer
Postat av: Mikaela

Du var ju rätt söt som liten. ;) själv ägde jag ett par rosa hängselbyxor, grymmast. :)

Postat av: Linnea

Du var ju sjukt söt redan som barn Pär!! :) hehe, fast jag har sett några bilder förr, men ändå.. kul att se igen ju!

2008-04-07 @ 11:32:49
Postat av: Johan

Vilken jävla bildksatt. Bengt var minsann en vinthund - tycker personligen att både frillan och glasögonen är coola. För övrigt är bilderna bara jävligt sköna. Blir nog att göra nåt liknande nu när man far hemöver en sväng :)

2008-04-29 @ 07:46:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback