Farout - Brott & straff

image496
------
Det är knas..
Lite tankar kring alla brott som det
skrivs så mkt om numera i tidningarna...
Det är ju fantamej sjukt hela den
här historien om snubben där som
knäppte 15 åringen och sedan går fri?
jag menar vist, jag står ju för att jag tycker
att alla som kastar ur sig sin vrede mot
tex barnamördare på stenåldersviset ...
"ah häng en tyngd i hans hals & sänk till botten"
"arrrg, låt fåglarna picka på honom"
"Mjäää Tillåt dödsstraff"
osv borde hålla käften...
Så klart man är sabbad, uppriven, förbannad
ledsen och arg men när man hör vuxna
som utrycker sig på en 14-is vis blir man
ju bara förbannad...
Dödsstraff är det vidrigaste som finns... 
Vem är den som ska bestämma om ett liv 
ska raderas?
 vafan det är ju sjuka människor... Det är ju
ingen frisk prick som bara har lite långtråkigt...
Det har ju någonstans på vägen blivit paj i skallen...
Men vist är det lite läskigt när man som

sagt kan gå fri efter att ha skjutit en grabb

till döds för att han mobbat familjen...

En 15 pojke liksom..

Hur tänkte han...

"Näfan vi har provat allt redan så jag tog till krut"

Man undrar ju..?
 En sak till... Den här syltan om hon som satt inlåst
i 23 år...?
Men hallå... Fanns det liksom ingen mera anhörig..?
Var det ingen polare som tänkte att fan hon har inte
hört av sig på ett tag... hm! jag tror snart det är
23 år sedan faktiskt... och nu är jag säkerligen
naiv själv men ärligt... under 23 år... Fick hon verkligen
inte, bara nån liten gång
ett ynka tillfälle att bara slåihjäl gubbjäveln...
någonting...?
Någon?
----
Världen är liten & sjuk...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback