Farout - Vart skulle vi?

Gratis lunch, två chokladhjärtan ,
4 läsk & en snabbis på Borås
arena för att se Eflsborg träna,
Jag är absolut nöjd med dagens
Ledningsgrupps möte ( Jag i lednings
grupp? snackar vi räkmacka eller 
räkmacka? ) i Borås.
Helt ärligt så var det snyggt att slippa
kuska till kneget och istället få dra
på möte, Raymond ( som förövrigt är
en magiskt skön snubbe )
hämtade
mig bakom bolaget efter det att jag
som första kund köpt frukost på Mc
donalds vid 7 tiden.
Här börjar en ganska sjuk färd alltså...
---
Först ut till Oskarström för att hämta en tjej,
vidare till Hyltebruk för att hitta en vis Emma,
det tog oss ca 30 min att dunka runt där
och leta, frågade säkert 5 pers men
ingen hade blekaste, ( Hylte är cirka litet )
fram och tillbaka åkte vi och letade...
Slutligen efter tips från tant hittade vi Emma
som hade världens största hund ( eller häst?
osäker här alltså?
 )
Mot Borås! Nja, nu började en färd på stigar, in
i skogen, ut i skogen, genom en by, ut ur en
annan by, in i en stad, in i en tredje skog,
genväg, by nr 7, in på en stig, ut på en stor
väg, by nummer 23, Hur fan kommer man
till Borås?
Genväg? vägbygge, flera byar, snart framme i
Jönköping, seriöst vi var lost...
Slutligen stannade vi vid en mack
och frågade en lokalbo om vägen - 3,8 mil
till Borås - Yes... Dunkade in 15 min sen till
mötet, 3 timmar tog det ( medelhastighet 140 )
Jag har nu sett 87% av Hallands alla
byar (  tro mig, det finns många )
---
Vidare var mötet ganska soft, lite
pressentation och eftersom våran lednings
grupp inte existerar så där
jätte mycket slapp jag 
återsnacket osv osv...
jag var i ärlighetens namn mest trött men
försökte ändå ge något slags seriöst
intryck bland de andra mer ambitiösa
människorna. Känner mig lite som
bolagets fridlysta no 1, och ( förlåt Janne ) 
men ofta så hör jag Sulan på min högra
axel säga "Lindh, sluta utge dig för att vara
bror duktig, kvadda mötet, säg sanningen..
erkänn att du är här för gratis lunch och
inte alls vill hålla i Temamöten med
din personal.." 
Hmpff !!
Sulan håller nog tyvär på en ganska
stor sanning men jag vill vara ärlig i min
blogg, jag är väll inte den där som vid 24 år
brinner för att när jag är 57 kunna säga
att jag just vid 24 år var på mitt första lednings
möte, jag brinner ( gud förbjude ) inte för
bolaget heller... " Sportnytt " !
Mina planer sträcker sig 24 timmar
framåt, jag vet att jag jobbar i morgon,
tid? 15.00 tror jag... lite så är det just nu.
---
Slukade vansinnigt god potatismos och
hemmagjorda köttbullar på 12 min blankt
och stack till Borås arena som bara låg ett
stown-throw från där vi höll till, Elfsborg tränade
och jag var nöjd som ett barn... Fan jag
har verkligen en magisk kärlek till sporten,
Bajrami bjöd på läskig tecknik och
sjukt skott....
Såg inte ut som ett lag som fått snorre
med 5 - 2 två dagar före, bra stämning,
proffsig inställning - sådant älskar jag...
---
Hemresan gick snabbare och Emma
berättar historier om "Crazy Jon" från Hyltebruk,
 vi passerar ytterligare 27 Hallänska byar och
jag förundras lite över hur sjukt smala vägarna
är här jämfört med hemma....
---
Nu har jag funderingar på att gå in till
hemlöp för att handla en tub tandkräm, fast orkar
jag det... ?
kanske, kanske inte?

Farout .






Kommentarer
Postat av: Sofie

Pär, jag tror att du vid 40 år kommer vara highroller på bolaget med en stor herrgård och en äkta tjockis-man vid namn Göran! Jag ser stordåd i din framtid!

2008-10-28 @ 21:55:40
Postat av: Pelle

Alltså det är inte omöjligt att du har helt fel.. :D

Vafan jag ska ju bli något coolt, typ luftballongs ägare eller vithajs dykare. Men jag tycker verkligen om din vision..

2008-10-29 @ 00:06:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback