Far out - Lost and found


---
Fasen vad lycklig jag blev i korvkön i dag alltså...
Hade letat efter mitt halsband överallt sedan i Söndags,
så gick det upp för mig att jag måste ha glömt det på
Meddo när jag solade, Så förbannad på mig själv, hur fan
kunde jag glömma det, blev helt ner. det betyder en hel del för mig.
Så i dag ringde jag till Meddo och snackade in ett snyft medelande,
Stack sedan över till solariet och fick tag på nummret till städerskan
och rinde, hon svarade på knackig ryska och nä hon hade inte
sett till något halsband och jag tänkte att jo det har du visst det men
du vill ha det själv, ( här kände jag mig som Gollum ) men det är
min älskade du har tagit....
Barar att åka tillbaka till kneget och gräva ner sig hela förmiddagen.
Så kom det sej att jag bestämde mig för att välta två korv med bröd på
kisoken och när jag står där och ska betala så öppnar jag min
pengarpåse och fan där ligger det ju och jag börjar nästan gråta
av lycka.... Yes!
När jag kom in och berättade för Gunnis blev hon överlycklig och vi kramade
varandra och hon berättade att hon tänkt köpa ett nytt till mig när
hon såg hur sorgsen jag blev och att hon också blivit helt nere, hon
är för snäll alltså...
jag tror jag vet varför jag hittade det också, en gubbe kommer till mig i kassan
och han tappar en tjuga på marken, jag kände direkt att jävulen drog i mig
och jag tänkte att jag tar tjugan och köper korv för haha...
men så precis när gubben skulle gå iväg så kom det över mig, fan jag
blir straffad för det här alltså, på något vis, det här är ju inte jag, hur ser det
ut, ta en tjuga för korv från en halvblind, nej det är inte jag......
så jag knackade han på axeln och log falskt, du tappade den här, gubben
sken som solen, tog mina händer ( du vet med båda sina händer runt mina så som
präster gör eller så ) och säger att, det är tur att det finns ärliga ungdommar kvar,
så fick man skämmas som en hund, vinkla ögonen upp i himlen och tänka
att  där undvek jag en hjärtinfarkt eller dyligt.......
Och bara minuter senare bestämmer jag mig för att köpa korv och hittar mitt halsband....
Tänk på det nästa gång du snor pengar från en gamling för att köpa korv.....

Farout .


Kommentarer
Postat av: peja

hah, skön historia. den kommer vara inledningen i dina memoarer sen :D

Postat av: Gamle mannen

Den ärligheten har du fått efter din gamla hedliga far i Bläsmåla. Käns skönt att man har lyckats med någonting här i livet!

PS! Vi firar våra födelsedagar när alla är samlade.

2009-04-03 @ 13:57:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback