Far out - Tjugo kvar till easy street


...I dag är
det första December och jag känner att min blogg
motivation ligger lågt... Fan det vankas en sisådär tjugo dagars
slit i gruvan innan man kan vandra på easy street...
...För några veckor sedan strök Walle med och i dag var det
skogshuggaren som vandrade vidare... knäppt att man kan vara
så nära pesoner som förlorar livet och ändå vara näst intill
oberörd... fast jag vägrar att bli en såkallad dödsglassare, det är
värsta sorten ju... Man får inse att om man lever det livet så
komme han snubben som kör kåpa, lie och huva som rekvisita
snabbare till en än oss vanliga "poor ordinary" ...
...Hur de än är så kan man inte annat än tycka otroligt synd om
Annelie som nu är helt ensam och undrar hur det ska gå för
henne... jag ber till gud att det ska bli bra...
...Vad gör jag om dagarna? jo för er som orkar läsa så går jag
upp för sent, cyklar till jobbet på min rostiga gröna cykeljävel
som tappar kedjan halvvägs, äter överbliven tacos från Söndagen
till frukost och vandrar sedan runt på jobbet i någon slags apatisk
jag-bryr-mig-föga cirkel...
...Efter jobbet åker jag till träningskompaniet och lyfter skrot för
att få muskler på min arma gossekropp och för att basta efteråt
eftersom hela jag är en vandrande köldskada...
...Hemma igen vid 21 tiden, dricker läsk och spelar poker (som för-
övrigt går jäkligt bra nu för tiden) ...
...
Cirkeln rullar runt, jag dagdrömmer och jag kan ärigt säga att
min målmedvetenhet aldrig varit så hög som nu...
...Jag ska inte bräsa en i en massa mjäk men mina drömmar
kommer bli verklighet, en dag....
...Nä, high five till alla er som tog er tid att läsa och dagens ord
från mig får bli, "Behandla din cykel som du själv vill bli behandlad"
...
Have a good one...

Far out .


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback