Farout - The strangers


---
Om
du letar efter en ruskig film så ska du se the strangers.
En film i samma anda som Funny Games, jag har svårt att bli riktigt rädd
för helt orealistiska filmer, det är inte riktig rädsla, men filmer som
the strangers kommer hyggligt nära och du får den där rätta "det-kan-hända-mig"
feelingen.
Visst blir man ( Som vanligt ) lite smått vansinnig när dom som kämpar för livet
är så totalt osugna på att just klara livhanken och den totala lamhet som råder men 
ge mig en film som saknar just det inslaget, den finns knappast?  
Filmen lämnar ungefär 50/50 åt den skräckfantasi man besitter och det är ju absolut charmen
i det hela, det jag gillar, till slut är det bara offer, inga elakingar, för elakingarna
kanske knackar på din dörr just i natt? eller lägger ner sin verksamhet lika snabbt som 
den började, du vet inte? du vet ingenting... 
Om man vill se en film som gör en lite skakis är det just the strangers man letar efter, precis som 
i Funny Games bygger du ju längre filmen går upp förhoppningen om att elakingarna
går mot ond plågsam död och att säcken ska dras åt till ett solskensslut, men där har man fel, 
du vet som sagt ingenting... det kan hända dig, det gör hela filmen, att vara just helt ovetande. 
Jag lovar dig ett slut du antingen hatar eller som i mitt fall gillar för att det skrämmer dej, det 
är obehaget som gör det hela ruskigt, och det finns gott om obehag i the strangers. 

Jag tycker du ska se den... 
Kolla in trailer...

---
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback