Farout - UPPDRAGET, boken som förändrar ditt liv


---
Ska berätta lite om en julklapp som jag fick av min bror, lite utav ett projekt, nämligen boken
Uppdraget, det är alltså en bok med 189 stycken sjukt sjuka uppdrag och jag ska då alltså
försöka utföra så många av dom som jag över huvud taget vågar och kan....
Jag ska nu inleda med en så kallad * Bra att ha! * uppgift, sug på den här.....


Här kör jag alltså en Marcus Birro tolkning av min egenskrivna
dikt " Fotboll utan latexbrallor ", mitt allra första uppdrag.
---
* Bra att ha *

SKRIV EN DIKT!
Följande ord måste användas: Ljusblå, Piedestal,
Extas, Angorakanin, Latex, Formidabel, Fyrverkeri,
Vågor, Rosafläckad, Regnvåt, Fanfarer, Min mor.

Solen på den ljusblå himlen lyser på mig, när jag vandrar
över den regnvåta sommarängen.
likt en mjuk angorakanin känner jag gräset mellan mina tår.
En fullständigt formidabel känsla. jag befinner mig på min
mors gata hemma i Vallstaby, och inom mig käns det som
tusen tusen fyrverkerier.
Jag tar mej ner till stranden, vågorna slår fanfarer mot kustlinjen,
lite som buo kanske, eller som i extas över ett fantastiskt
unitedmål hemma på teatern.
Jag har tänkt på om fotboll skulle spelas i rosafläckade latexbrallor...?
Tänk dig Zlatans enorma lår i dom, det skulle nog aldrig funka..?
Jag tänker också på Olas balle, som en ståtlig piedestal i en
kyrka, den skulle nog också få problem.
Jag vet inte? Men jag tror de .......
----

---
Djup skit,
Mats wilander, you´re no longer ..... !

Kommentarer
Postat av: Kanon

Sjukt vackert givetvis

2009-02-02 @ 19:06:27
Postat av: kuddkriget

du, vad är det som hänt? raderat hon med kryckan sådär över semestern eller? :P

2009-02-02 @ 19:43:16
Postat av: Hanna

underbart

Postat av: Storebror

Suvve!

Släng dig i väggen Strindberg. Frågan är bara vem är denna GIGANTISKA Ola?

2009-02-02 @ 21:02:24
Postat av: Linnea

Hahaha, vackert.. och vilken jäkla dialekt! :)

2009-02-02 @ 21:47:04
URL: http://linneafalkeborn.blogg.se/
Postat av: maccedi

men hjälp! fin toner

2009-02-03 @ 00:42:38
Postat av: Elin

haha, den va ju helt sjukt bra....

2009-02-03 @ 22:10:17
Postat av: Nisse

inte visste jag att du hade sån talang för poesi!!!

2009-02-04 @ 22:39:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback