Far out - Hur vårsolen värmde och vintern var glömd

...Måste få chansen att reda ut detta kaos som råder... förstår reakti-
onerna och det hat som blossat upp då min hemliga kärlek till aik sipprat
ut (även om du Lejken vetat om det) och ställt oss på varsin planhalva.
...Börjar med att bygga en liten grund och förklara att jag alltid gillat
spelare och själva spelet mera än lag över lag (lag över lag) .
Det spelar egentligen ingen roll om det är götet eller gnaget... jag
menar när vi står på Strömvallen vill man att gävle ska vinna för där
känner man lite konnektion rent geografiskt, (lite som jag gör med hbk
nu kanske)
för mig gäller det bara att hitta en känsla, det är sant!
...Precis som du säger Lejken, vi har kollat en del matcher tillsammans
och satt götet först... (Mina första matcher var med Viktor och morfar,
vi åkte alltid till morfars kompis Allan som var den ända i byn som
hade tv3 och kollade champions league och Götet, Sedan drömde man
om att man var Jesper Blomquist... Så ja, jag älskar allt som har med
Ifk att göra...
På senare år har jag börjat tycka om Aik med och mer... kanske för att
jag älskar Råsunda, eller så har det att göra med Aiks gästspel i Cl då
Nebbo gjorde det där målet som enligt mig är det mest magiska som
någonsin hänt på en fotbollsplan (ok jag var 10 Vm 94)...
...nu står jag mitt i mellan, och det går bra... man kan gilla båda.
Sedan är det lite det här med spelare också... Götet som forstar det
mesta själv och Aik som plockar hem profiler och hittar korn i Syd-
America.
Jag ser det ädla i det Ifk gör men förstår inte varför det Aik gör skulle
vara något smutsigare?
...välkommen till fotbollsvärlden 2009. (det handlar om pengar)
Sedan hör jag till dom som gillar (precis som Mutumba säger) snackare.
Jag vet att tex Pontus Eriksson och Lejken är uppvuxna under starka
arbetarförhållanden och därför uppfostrats att tycka om spelar som  
Håkan Mild och Alexandersson medans jag själv som är uppvuxen ute
i förorten (Vallstaby) blev lärd att fatta tycke för lirarna, jag snackar
Brolin, Cantona, Nebbo och Bojan, dvs snackare...
...Nu när jantearmen återigen är ute efter mitt skinn så står jag på mig,
jag älskar blå/vit, och svart/gul.
...Är Aik värdiga vinnare? 100% ja, är Hysén allsvenskans överlägset
bästa spelare, helt klart, jag älskar Bojan, jag älskar Alex, jag anser 
att Obolo och Flavio tillför allsvenskan lika mycket som Bärkroth och 
Dyrestam. 
...Stämningen på Råsunda finns ingen annanstans i Sverige, (Nej
Joel, inte på Knöttas) 
men det vackraste som finns är när Götet tågar
in till tonerna av Almes "snart skiner poseidon".. då får jag tårar på
riktigt, så jävulens vackert är det...
...Så till alla er haters, jag kommer se solen stiga över Råsunda på en
Måndag och på Tisdagen kommer jag ha hjärtat kvar hos Änglarna...
...och just de, jag älskar er pojkar... och saknar er utav helvetet!
...

Åh... När vi kastar våra tomma glas finns det alltid någon med hjärtat kvar.

Kommentarer
Postat av: JB

Ojojoj brorsan nu är du ute på djupt vatten:) För det första är min favoritspelare genom alla tider Eric Cantona så redan där kan vi döda det argumentet. För det andra så är ditt tänk med att mer gilla spelare och spelet än speciella lag så mycket arbetartänk som det bara kan bli. Jag håller med tänket och jag kommer ihåg så många gånger när jag kollat på fotboll med farsan och man frågat honom vilket lag han håller på. Han har alltid svarat: Inget speciellt, gillar bara bra fotboll. Smaken är som baken men det finns något hos IFK som du aldrig har sett eller kommer att se hos AIK. Framtidstänk stavas det. Jag ger det ett år så får du se. Men visst är det som du säger, det är fotboll 2009. Tråkigt men sant...

2009-11-03 @ 23:00:32
Postat av: Lejken

Det sjuka är ju att han nämner Cantona, Brolin, Nebbo och sedan BOJAN i samma mening. Det finns ju inte.

2009-11-04 @ 00:22:19
Postat av: Pelle

Framtid och framtid, bara för att götet får fram sina talanger stavas det inte automatiskt framtid, dom säljs snabbare än allt i världen.. så jobbar ifk, den som gämför aik och ifk sneseglar rejält på den punkten... aik är ett starkare varumärke, har starkare sponsorer och jobbar kort och snabbt för framgång, har mer krävande fans (inte att gämföra med sämre), spelare vill till aik, i ifk kommer du upp, aldrig tillbaka igen...

ehm... framtidstänk inom dagens fotboll... eh det existerar inte längre... inte i götet heller egentligen... man väljer att sälja bort Wernblom/Bjärsmyr... fulständigt riktigt... man kommer att sälja bort Söder, siguardsson, hysen och gustav svensson, sedan kommer man sälja bort Dyrestam, lund och bärkroth , det är ifks hjul...

lejken.. vad snacka ru för skit?

..lossas du va dum? upp i nivå nån gång..

just den biten va ironi...

Postat av: Pelle

..en jävligt viktig sak till är att det krävs mer av en spelare i aik... du får aldrig chansen i aik om du inte kan hantera press och har skalle för det, götet är inte rädd för att släppa upp en två tre spelare rätt in i elvan om dom presterat bra... vackert så!

Aik hämtar nisse (blackburn), dule (israel) obolo (arg) ortiz do bojan mf.. inga duvungar..

ett lysande exempel är mutumba, fick chansen i aik (såg hans debut btw) som 17 åring... pallade inte pressen , skickades till inter i fyra år.. mognade och sedan tog aik tillbaka honom och det gick ju okey denna gången... aik växlar spelare mellan superettan (väsby) .. finns ingen anna klubb som är nära det.. bajen möjligen med Htff..

...Fotboll handlar bara om pengar, även för ädlare ifk..



2009-11-04 @ 01:20:09
URL: http://pellelindh.blogg.se/
Postat av: JB

I AIK kommer du tillbaka igen alltså??? Nämn en spelare till än Dulee som kommit tillbaka till AIK när dom spelat där tidigare. Till AIK kommer spelare för att det finns pengar Pär inte för de har hjärta för klubben. Och pengar finns det för att nån jävla gammal gubbe sitter via ett riskkapitalbolag och skänker lite varje år. Och att AIK har starkare sponsorer vet varken du eller jag nått om så den biten (friret) kan vi lämna åt sidan.

Men visst pengar är en viktig del av fotbollen helt klart men vad händer när det börjar gå dåligt för AIK igen då? När dom kanske misslyckas med en syamerikansk värvning? Jo då står IFK där med en ungdomsakademi som fortsätter producera unga talanger som i år verkligen visat att de har i allsvenska att göra. Det är det som gör att IFK vinner i längden. Det finns ett grundtänk och ett framtidtänk som egenligen aldrig straffar sig. Det gör AIKs pengatänk.

2009-11-04 @ 01:53:05
Postat av: Storebror

Att det finns medgångssupportrar överallt visste jag men INTE i min egna familj!



//West Ham i vått och torrt, mest vått

2009-11-04 @ 07:02:15
Postat av: Kanon

En sådan kärleksspridning och inte ett ord om mitt kära Djurgården?



Mutumba är skön, Obolo är en riktgit bra forward och jag tycker om både Ortiz och Dulee på mittfältet men den enda, ENDA, jag unnar guldet är Tjernström. Snacka om ödmjuk kille, där har vi någon med hjärta.



Bojan är bara dryg



/ Assyriska - DIF 0-2

2009-11-04 @ 11:31:03
Postat av: Sulan

Äntligen håller jag med dig brorsan! det gäller att kunna somna som en förlorare och vakna som en vinnare! kappvändare for life;-) nu tycker jag vi tillsammans enar oss o kissar lite på djurgården!

2009-11-06 @ 05:42:02
Postat av: peja

tacka vet jag peter magnusson, sibadobah!

2009-11-06 @ 13:04:11
URL: http://pejabratz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback