Far out - Adios


...Så har dagen kommit, dagen då jag inser att mitt gamblande,
tippande, spelande eller som jag själv har valt att kalla det, tro
nog inte borde bedrivas mera av mig Pär-Olav Lindh...
...Det fanns en kille som va mycket mycket intresserad av
fotboll, han såg allt som gick att se, försökte läsa allt som
gick att läsa och hade en tro...
En tro om att den kunskap han samlat på sig kanske skulle
bära någo slags frukt...
Han visste att Liverpool brukar vara urstarka hemma, att öststats
lag aldrig går att räkna bort, att chelsea allt som oftast är en
säker bank och att coventry är ett gäng riktigt horor...
...Han lärde sig att aldrig någonsin tro vare sig bra eller dåligt om
Milan, att vissa lag drar nytta av konstgräs och att bollen alltid
är rund, gräset alltid grönare....
...Nu skulle han bli rik, kunskapen skulle generera deg, det va
den säkraste, lättaste och roligaste vägen...
Nu sisådär 12 (!!) år senare är samma kille lika sjukt intresserad
av sporten, lika passionerad, ser i genomsnitt 2.5 matcher på
tv per dag (Söndagar drar upp snittet, 5-6 matcher en bra dag)
och älskar det...
...Han har dock kommit fram till att det aldrig någonsin kommer
att generera deg, att det aldrig någonsin kommer göra honom
rik och att den där frukten som skulle bäras nog bara i bästa
fall kan bli ett par maskätna äpplen...
Liverpool kan tydligen förlora, Chelsea också... Israel som inte
förlorat hemma på 6 (!!) år kan också slutligen förlora, mot
Lettland (Tro mig jag vet) ...
...Jag ska nu ta tillfälle i akt att tacka Svennespel och Unibet för
år av spänning, år av hopp och år av gränslös besvikelse...
...Vårat äktenskap måste få ett slut...
...Det är med sorg i hjärtat jag säger detta... Adios!
(Adios ska sägas på ett coolt sätt, precis som gitarrläraren i
Californicatio)

Tack Milan, Tack Coventry...

Far out .

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback