Far out - Det är Robin Hood jag inte vill ha

...I går efter jobbet stack jag och brorsan på premiär av Rodin Hood och herre vid min skapare vilken helt otroligt dålig nyversion det bjöds på. Någonstans hade man ändå fattat att Costner aldrig behöver känna sig hotat av den ständigt läkerolknaprande Russel Crowe (varför så hes röst?) men det här va något i hästmotorväg. 
Redan från starten kändes det löjligt och hafsigt, han sköt ju fan inte ens pilbåge på rätt sätt och när hon Marion spyde upp ännu storartad oneliner (This is for you Walter) kändes det som jag svalt en för stor bit hårdbröd och man vill bara ut ur salongen och bort. För att knyta grisen i påsen så kan man säga att det va som att se Braveheart där man bytt ut Wallace mot Nalle puh, Skottland mot Legoland och i stället för en snabb häst ett par sockerplast.
They may take my life, but they'll never take my Robin Hood.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback