Far out - Where I'm just another rider


...Så jag tog min konst, min halvhjärtade dvdsamling och en trasiga väska med prylar och 
flyttade in till Eddies lya på Odenplan. Egentligen hade jag nog gärna stannat i Ulvsunda och
spenderat dagarna med att terrorisera Ida (vithaj), äta tacos varje dag, kollat på när brorsan
lirar fallout och sovit på soffan, sådana saker som inte kräver massor av en, dom saker som alltid
kommer innebära minimal ansträngning av en men generera en skyhelvetes inner peace.
Jag undrar vad som kommer hända mig först? kommer jag skaffa kids, fixa körkort, skrapa ihop till
en flickvänn, köpa ett hus, jycke, visa ansvar, bli seriös, sluta romantisera över saker som borde
hända men sällan inträffar.
Kanske borde jag inte äta tacos varje dag? varför, det är gott som fan, det ska erkännas
att jag är rädd för att köra bil, det är jävligt svårt och det skulle finnas risk för att jag backade
över någon oskyldig tant med en icapåse full av potatis och socker.
Jag vet det jag vet det jag vet det... det kan nog bli så att jag kommer att fortsätta att vara en
myt av mig själv och en vandrande klyscha, jag lovar, det blir inte bättre av att jag snart
kommer vara jävligt bra på att lira gura och som nu kan sitta ensam i bara strumplästen, 
lyssna på counting crows, lira sullivan street (så jävla bra låt, magisk - I'm down on my knees),
tycka synd och mig själv och samtidigt älska det. Det kräver sin man det med.
Lite för oärlig, way way på tok för egenkär, något oseriös, krävande, oansvarig, kräsen,
lättdryg toppad med en fet skottkärra frihetskänsla. Ihopskrapandet av fru har aldrig gått lättare.
spelar ingen roll, jag är för lat och för trött på det bara, jag har provat en eller ett par gånger
tro mig. Om du ska plocka russinen ur kakan så är det fan i mig bäst att du gillar russin också,
och om du tänker efter så är russin inte någon höjdare, någon gång alls.
Alla hatar att sova ensam visst, om man är tillräckligt egoistisk får man sova ensam, det är det
som är baksidan med att var ensam, att man ibland får vara ensam, som sagt, det kräver sin
man, jag kan njuta av det, man måste lida lite för konsten som det heter. Och på tal om konst så
är tavlan till salu, får jag hundra tusen? 50 spänn? ah men vafan, det är inget happymeal, nu är
det prima, jag la ner själ, tre spritpennor och två timmar betald arbetstid.

Have a good one .


Kommentarer
Postat av: Ida

Självmordsbombare!

Har faktiskt precis göttat i mig lite tacos :) Det är sjukt tomt här hemma faktiskt.

Postat av: Anonym

Har du flyttat in på Sigtunagatan?

2011-01-18 @ 23:14:10
Postat av: Pelle

Heck yeah.. Nu är Odenplan mina hoods, ses i vasaparken!

2011-01-22 @ 06:49:57
URL: http://pellelindh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback