Far out - Kommer det någonsin födas en pojke som kan simma lika fort som en haj?

 
..."och skulle du få svårt att andas så måste du vända och gå ner direkt".
Min mors ord väger alltid tyngst så klart, men vi ska klara av det där berget, jag har tagit tabletter mot myggor, sprutor mot eländiga sjukdommar, ännu mera tabletter mot höjd, fler sprutor mot Elefanter och spindlar, vid det här laget är jag praktiskt taget odödlig, Evigt långt liv.
...klockan 21 i kväll flyger vi tre timmar till Rom och sedan därifrån via Etiopien och Kenya till Tanzania. Inrikes flyg i Afrika med Ethiopian airlines alltså, äh, smashar vi i backen så gör vi, fanns inga sprutor för den sortens eskapader.
I går kritade man ihop målflaggan också, ja, Kropp hade en, (frid över hans minne), Columbus hade säkerligen en han och vi kör vi med, som sig bör, klassisk svennefana med hemmamarken ingraverad, stor svart tuschpenna, I'm proud, I made it myself.
11 dagar i Afrika och på lite sedvanligt maner väntar jag tills bara några timmar innan avfärd på att packa i alla saker i brorsans vandringsrygga, alla prylar ligger där på sängen, jag måste bara ha koll på att allt följer med ner. Hoppas man har allt som man nu behöver för att bestiga Kilimanjaro, nästan 6000m/öh, det är jävligt högt, Åsberget känns långt upp, det är någonstans på 300 meter. 
Jag har bara ett humm om hur det kommer vara där uppe, eller ute på vidderna? kommer man slå en higt five med Yetin? Får man ta med alla dom spjuten som man gjorde när man va liten grabb? jag vet inte? det enda jag vet är att det kommer bli stort, riktigt riktigt stort... 

Have a good one -
Me no speak Aferikano ... -

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback