Far out - The memories of treasure Island


I dag kom jag upp och han till vinprovningen i tid, det handlar lite om
smaktyper och lite så och jag känner alltid samma sak, det här är inget
som riktigt engagerar mig, jag går ju dit av lite olika andra anledningar,
För att vara lite social, få gott fika, dricka lite vin och snacka lite. 
Jag tycker det är skitroligt att lyssna på Lasse som är så dödligt duktig
på vin, jag kan ställa tusen frågor för han kan rubbet och det är jävligt
intressant när han svarar, Lasse är riktigt soft, jag kan tänka mig att
jag kommer att bli som honom när jag är lite uppåt dom åren. 
Men som sagt, så intresserad av just vin blir jag nog aldrig, men det är
ju alltid roligt med kunskap så man kan briljera lite för det finare folket
när det vankas. 
När jag kom hem var jag så trött att jag bara la mig i soffan och 
lyssnade på Air, när man hör stråkarna känner jag mig alltid så extra
sofistikierad och vuxen, här ligger jag och lyssnar på Bach, men det jag
gillar allra mest med den är att den påminner mig om min absoluta 
favoritstory när jag va grabb, skattkammarön. 
Så magiskt är det och jag minns det bandet som vi spelade 
sammtidigt som vi bygde lego och jag önskade att det va jag som va
Jim Hawkins och jag minns Benn Gunn och Israel Hands, och jag minns
att i slutet när Long john Silver försvinner spelar dom Air - magi! 
Eftersom det förutom vinprovingen är ledigt så kan man i lugn och ro
dricka läsk och googla på häftiga saker, som mount everest tex, sedan 
kan man masa sig till gymmet och efter det kan man gå med Isabelle 
till bion och kolla premiären av Shutter Island, jag gillar lung och ro. 
Just de, i går var det in en snubbe som missade sin kanyl och
tydligen sköt sig djupt i armen, jävla tragiskt det är, han blödde ner hela
butiken och det va små bloddroppar som en liten stig efter att han hade
vandrat runt. Innan det var färdigt så utnyttjade han nästan en hel rulle
toapapper runt armen, han sa att han ramlat men efter så hittade vi 
kanylen i ett hörn av butiken och en liten pöl med tunt tunt blod, jag
förstår att Gunnis blev förbannad som blev tvungen att ta reda på allt, 
det är ju inte så spännande med blod, jag tyckte bara så jävla synd om
honom. 
Have a good one.


Kommentarer
Postat av: peja

ja det kommer ju och går en hel del folk på detta systembolag som inte har det så bra som en annan, riktigt tungt att se ibland

Postat av: peja

haha, tack, men jag kommer aldrig kunna mäta mig med din bild på headern, den är ka-kakakaka-kakan-kang!

2010-02-22 @ 22:48:33
URL: http://pejabratz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback