Far out - wanna take a leap of faith?


Det va en helg till samlingen, riktigt skön. Middag, vin, och snabba val mellan jordgubbar och hm... ehm.. (jag ler mest tror jag) ... 
Det känns lite som på film ibland, det ösregnar och man springer hand i hand med en stor tröja över huvudet mellan taxi, tunnelbana och buss, jag gillar det , man är liten i en stor stad, en i vilmet av alla människor, jag älskar det faktiskt, det är inte NY men om man rundar rätt gatuhörn kan allt hända.
Vi han i tid till bion och mina förväntningar tickade sky high.
Det händer sällan does days men Inception är den bästa film jag sett på flera år, det fanns inte en brist, jag vet att Christopher Nolan gjort magisk film men detta va något annat.
Inget förutseende, inga obligatoriskt fåniga "du-vet-att-du-ska-skratta-nu" skämt som alltid har den där vidriga tendens att naggar bra filmer i kanten, en slutscen på nära 80 minuter och magiska Gordon-Levitt som multitask man Arthur.
...känslan när det är över va att man direkt ville se den igen för att knyta ihop alla detaljer i starten, för det bjuds inte på någon mjukstart, häng på direkt eller tappa greppet om saker och ting.  
...Om den paranoia som smyger sig på finns bara en sak att säga, den beror inte på att du väntar på "kicken" som ska ta dej ut ur drömmen, den beror bara på att du inte är säker på om du vågar somna, ... vackert som fan. 
...Jag vaknade i alla fall och fick vila ut, äta dem där jordgubbarna till frukost (istället) med fil från hemtrakten och slippa lägga hackan på axeln och ta korgen ner i gruvan. 
Avslutade helgen med att kuska ut till Söderstadion och se Bajen vinna mot Ängelholm, ja jag vet, ingen ville följa med men är det något jag trivs med så är det att gå själv på fotboll (eller bio för den delen), "Bara den som förstår förstår.
Alla som läste ska ha tack. 
Fridens liljor, Adjö. 

"just i dag är jag stark, just i dag mår jag bra,
jag har tron på mig själv på min sida"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback