Far out - News from San Quentin


 
Kaptenens logg: Sluten avdelning - våning fyra - Quinten -
 
Ingen som inte tidigare "gjort tid" på quinten kan någonsin förstå hur livet
bakom murarna ter sig.
När järndörren slår igen bakom dig äger du inte längre skorna du går i,
jag vet det, tanken knockar mig likt en knyten näve riktad mot njuren, jag
faller ner på knä, tar slagen, försöker skydda ansiktet, stryker fingrarna i
pannan, förblindad av mitt egen blod, känner den starka doften av järn,
innan tystnaden och mörkret tar mig hörs det till en början bara som
viskningar runt om, starkare och starkare tills kraften från skriken dånar
som åska mot bergväggen ... Fresh fish fresh fish fresh fish ....

Den starka överlever, den listige har en chans, leva eller duka under, på
Quinten finns bara två val....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback